Rossmann kolejny już raz Top Marką wśród drogerii
Rossmann kolejny już raz jest najsilniejszą marką wśród drogerii: jesteśmy ponad dwa razy silniejszym brandem niż następna na podium - Hebe. Mocno zwiększyliśmy zarówno siłę naszej marki, jak i liczbę publikacji o nas oraz dotarcie z materiałami do klientów.
Fot. Rossmann
Branżowy dwumiesięcznik Press już po raz 17-ty zbadał, które marki są najsilniejsze na polskim rynku zarówno w prasie, jak i w internecie. Przeanalizowano kosmiczna liczbę 31,5 mln materiałów z okresu od 1 lipca 2023r. do 30 czerwca 2024r. Aby wyłonić 500 najsilniejszych medialnie brandów z 50 branż, Press zweryfikował przekaz dotyczący 830 marek i firm.
Kluczowym wskaźnikiem jest tzw. siła marki, na którą składają się:
- liczba wzmianek w mediach
- dotarcie tych materiałów do odbiorców (chodzi tu o tzw. impact wyliczany na podstawie danych o zasięgu medium, w przypadku prasy jest to jej nakład, w przypadku serwisów internetowych – średnia miesięczna liczba unikalnych użytkowników, w przypadku social mediów – liczba obserwujących)
- indeks sentymentu, który służy ocenie wydźwięku – negatywny, pozytywny, neutralny - wszelkich materiałów
Rossmann okazał się najsilniejszą marką w kategorii „Apteki i drogerie” – siła naszej marki to 773063, czyli o 147642 więcej niż w ubiegłym badanym okresie! Z liczbą 103630 publikacji jesteśmy niekwestionowanym liderem branży (rok wcześniej 84184).
Biorąc pod uwagę siłę marki klasyfikacja wygląda tak: Rossmann (773063), Hebe (338922), Super-Pharm (w ubiegłym roku brand był na czwartej pozycji, teraz awansował na trzecią z siłą marki 167827), Sephora (spadek na czwartą pozycję z trzeciej, siła marki 112254, praktycznie taka sama jak w poprzednim badanym okresie). W pierwszej piątce najsilniejszych marek nie ma już Douglasa, jest za to Notino (79082).
Liczba publikacji o Rossmannie wyniosła 103630, czyli blisko dwa razy więcej niż w przypadku Hebe. Press przypomina zdobyte przez Rossmanna w tym czasie nagrody Grupy Blix dla prospołecznej sieci roku, innowacyjnej sieci roku, promocji roku i oferty roku w kategorii zdrowa żywność.
Wydawnictwo przypomina film o nowej misji Rossmanna z udziałem Mai Ostaszewskiej, serię Pikników z Czyściochami, sponsorowanie Sceny Leśnej Off Festivalu. – Użytkownicy aplikacji Rossmann PL mogli wziąć udział w loterii z pulą nagród wynosząca ponad 3 mln zł – przypomina dwumiesięcznik Press.