Kampania „Alkohol to odpowiedzialność” w sklepach Real
Czwarta edycja kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” prowadzona przez jest przez producenta alkoholu Diageo, sieć hipermarketów Real oraz partnerów.
Fot. Adam Cyło
Od 4 kwietnia br. w sklepach Real na terenie całej Polski na klientów hipermarketów będą czekały informacje dotyczące kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”. Wszyscy klienci lojalnościowi Real będą mogli wziąć udział w konkursie dostępnym na stronie www.pijrozwaznie.pl. Dostępny tam quiz DRINKiQ zakończony jest pytaniem konkursowym dotyczącym odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Na zwycięzców, którzy udzielą najciekawszych odpowiedzi, czeka 10 wartościowych nagród niespodzianek i vouchery na taksówkę, aby po imprezie mogli bezpiecznie wrócić do domu.
Opracowane i promowane przez Diageo zasady odpowiedzialnej konsumpcji koncentrują się na czterech głównych kwestiach: nie siadaniu za kierownicą po spożyciu alkoholu, spożywaniu alkoholu tylko przez osoby pełnoletnie, uzupełnianiu płynów i jedzeniu w trakcie spożywania alkoholu. Wspomniane zasady wraz z uzasadnieniem brzmią następująco:
Nie pij, jeśli prowadzisz.
Pomyśl o powrocie do domu, zanim z niego wyjdziesz. Zamów taksówkę lub znajdź niepijącego kierowcę, który odwiezie cię bezpiecznie do domu.
Nie pij, jeśli jesteś niepełnoletni.
W Polsce alkohol mogą kupować i spożywać wyłącznie osoby powyżej 18 roku życia.
Kiedy pijesz, pamiętaj też o jedzeniu.
Jedzenie przed lub podczas picia alkoholu spowalnia jego wchłanianie.
Po każdym drinku wypij szklankę wody.
Alkohol odwadnia organizm, dlatego warto uzupełniać płyny i pić wolniej, pijąc na przemian napoje alkoholowe i bezalkoholowe. To zapewni odpowiedni poziom nawodnienia organizmu.
ac