Co oznaczają etykiety na towarach?
Rozpoczyna się kampania edukacyjna zorganizowana przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji oraz Federację Konsumentów „Czytaj etykiety – chroń siebie i swój świat”. Dwutygodniowa akcja, ma na celu zachęcenie konsumentów do czytania etykiet umieszczanych na artykułach i dokonywania świadomych zakupów.
W związku z niskim poziomem świadomości konsumentów w zakresie zrównoważonej konsumpcji Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Federacja Konsumentów zdecydowały się na wprowadzenie kampanii edukacyjnej pod hasłem „Czytaj etykiety – chroń siebie i swój świat!” , skierowanej do klientów sieci handlowych. Od 15 do 28 kwietnia br. w niektórych sklepach sieci Carrefour umieszczone będą plakaty oraz spoty informacyjne, zachęcające do czytania etykiet. W ten sposób klienci mogą dowiedzieć się o ważnych danych dotyczących jakości produktu, np. czy pochodzi z uprawy ekologicznej lub czy w produkcji użyto opakowania biodegradowalnego.
O czym informują znaki na opakowaniach – krótki przewodnik praktyczny
Znak Ekologiczny EKO przyznawany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji dla produktów i usług, które spełniają ustalone kryteria dotyczące ochrony zdrowia, środowiska i ekonomicznego wykorzystania zasobów naturalnych w trakcie całego życia produktu. |
|
Certyfikat Bezpieczeństwa „B”, przyznawany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji, potwierdza, że produkt jest bezpieczny dla zdrowia, życia i środowiska, jeśli jest użytkowany zgodnie z instrukcją producenta. |
|
Certyfikat Jakości „Q”, również przyznawany przez PCBC, że produkt wyróżnia się ponadstandardową jakością, walorami użytkowymi i zdrowotnymi. |
|
|
Certyfikat zgodności z Polską Normą potwierdza, że produkt spełnia wymagania polskiej normy właściwej dla danego produktu. Certyfikat przyznawany przez PCBC. |
Znak ekologiczny Unii Europejskiej tzw. „stokrotka” przyznawany produktom, które wyróżniają się wysoką jakością i są mniej szkodliwe dla środowiska w całym cyklu życia wyrobu. |
|
Tagi: akcje społeczne, Carrefour |