Carrefour rezygnuje ze sprzedaży żywego karpia
Carrefour Polska ogłosił, że w tym roku nie będzie sprzedawać żywego karpia. Klienci sieci będą mogli zakupić świeżego karpia, w tym także ryby pochodzące z certyfikowanej hodowli bio. Karpie będą łowione i przygotowywane do wysyłki w przeddzień lub w dniu dostawy do sklepów.
Zmiana sposobu sprzedaży tradycyjnej wigilijnej ryby dotyczy wszystkich sklepów sieci w całej Polsce. W hipermarketach Carrefour klienci będą mogli zakupić świeżego karpia w postaci ryby całej, patroszonej, tuszy, dzwonka, płatów oraz filetów dostępnych na wagę. Z kolei w supermarketach klienci znajdą patroszone karpie na wagę.
Karpie, które trafiają do sprzedaży w sklepach Carrefour, pochodzą w 100% wyłącznie z polskich hodowli. Poza rybami na wagę w supermarketach i hipermarketach będą oferowane pakowane elementy karpia – tusze, filety i płaty. W wybranych lokalizacjach dostępne również będą zapakowane dzwonka, płaty i filety z karpia pochodzącego z ekologicznej hodowli Gospodarstwa Rybackiego Zawólcze. Takie ryby hodowane są przez 3 lata w stawach zapewniających każdemu zwierzęciu po 10-15 m2 powierzchni dna i około 10-15 m3 wody. Gospodarstwo może pochwalić się certyfikatem potwierdzającym hodowlę ekologiczną przyznanym przez Ekogwarancję oraz certyfikatem przestrzegania Kodeksu Dobrej Praktyki Rybackiej, jedynym w kraju dokumentem jakości uznanym przez Ministra Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Demokratyzacja żywności bio
Carrefour od lat angażuje się w inicjatywy wspierające zmianę nawyków żywieniowych na zdrowsze. W Polsce transformacja żywieniowa jest realizowana poprzez m.in. wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego, upowszechnianie żywności ekologicznej, promocję produktów lokalnych i regionalnych czy długofalowe wsparcie dla rolników zainteresowanych przekształceniem upraw w ekologiczne. Inicjatywy sprzyjają rozwojowi polskiego rolnictwa oraz lokalnej przedsiębiorczości.
Zrównoważony rozwój w Carrefour
Dążenie sieci Carrefour do bardziej ekologicznych rozwiązań nie ogranicza się do oferty produktowej, ale dotyczy również szerokiego zakresu działań korporacyjnych. Carrefour Polska jest jednym z członków Koalicji 5 Frakcji, międzysektorowej inicjatywy zrzeszającej podmioty zaangażowane w recykling, odzysk opakowań i edukację ekologiczną. W marcu br. sieć pilotażowo wprowadziła na 20 wybranych produktach marki własnej innowacyjny i jednolity system piktogramów Koalicji 5 Frakcji, który w prosty i jasny sposób dostarcza konsumentom wiedzę, jak segregować poszczególne opakowania po zużyciu. Od ponad dwóch lat sieć zapewnia możliwość zakupów produktów na wagę do własnych wielorazowych opakowań we wszystkich hiper- i supermarketach w Polsce.
Marka sukcesywnie rozszerza również ofertę produktów w opakowaniach pochodzących z recyclingu. Rozwój oferty chemii papierowej, soków jabłkowych czy płynów do płukania tkanin w opakowaniach z recyclingu to kolejny krok w drodze do gospodarki obiegu zamkniętego. Sieć dąży, by do 2025 roku 100% opakowań marki własnej nadawało się do recyklingu lub kompostowania.