Aplikacja mobilna Delikatesów Centrum
Sieć supermarketów Delikatesy Centrum (Grupa Eurocash) rozwija swoją aplikację mobilną. W ciągu roku liczba jej użytkowników wzrosła o ponad 500 proc.
Uruchomiona w 2018 roku aplikacja mobilna Delikatesów Centrum do dziś została pobrana przez ponad 1 mln klientów. Dziennie korzysta z niej więcej niż 200 tys. konsumentów robiących zakupy w sklepach należących do sieci. Aplikacja połączona jest z Delikartą – osoby, które zakładają w niej konto, automatycznie dołączają do programu lojalnościowego. Po rejestracji mają możliwość korzystania ze wszystkich funkcjonalności aplikacji, takich jak: historia zakupów i oszczędności czy dedykowane kupony promocyjne.
- Aplikacja zwiększa częstotliwość zakupów, ale i wartość koszyka – mówi Noel Collett, dyrektor generalny Delikatesów Centrum w Grupie Eurocash. - My również dzięki niej jesteśmy w stanie łatwiej i efektywniej monitorować wyniki sprzedażowe oraz konstruować promocje napędzające sprzedaż w lokalnych sklepach.
Jedną z najpopularniejszych funkcjonalności są „Łapp kupony” – kupony promocyjne tylko dla posiadaczy aplikacji – oraz niedawno zakończona loteria konsumencka zdrAPPka, w której można było wygrać jedną z ponad 1 000 000 nagród. Zdrapywanie odbywało się bezpośrednio na ekranie smartfonów. W loterii „zdrapano” łącznie niemal 10 mln wirtualnych zdrapek. Popularność akcji przełożyła się bezpośrednio na obroty w sklepach należących do współpracujących z siecią przedsiębiorców – osoby biorące udział w zabawie robiły zakupy o 10,7 proc. częściej. Większe były też ich wydatki – o 12,5 proc. LFL. Sieć przygotowuje kolejną odsłonę loterii zdrAPPka. Zapowiada także nowe zabawy dla konsumentów korzystających z aplikacji, w tym m.in. z okazji zbliżających się mistrzostw EURO 2021.
Na koniec 2020 r. w ramach sieci Delikatesy Centrum działało 1 573 sklepów, zaś z programu Delikarta korzystało ponad 2,2 mln konsumentów.