Lidl wprowadza wina włoskie i hiszpańskie
Prognozy Euromonitor International na temat rynku wina w Polsce wskazują, że w ciągu zaledwie czterech lat możemy liczyć na ponad 30% wzrost sprzedaży klasycznych win gronowych, która w 2016 roku ma osiągnąć około 131 mln litrów.
Na pożytku października Lidl wprowadził do oferty wysokojakościowe wina francuskie. W poniedziałek (22 października), w sklepach całej sieci pojawiło się 16 rodzajów win wina włoskich i hiszpańskich, z przewagą tych pierwszych.
Lidl chce rozwijać ofertę win i zwiększać swój udział rynkowy w ich sprzedaży. W sondzie zorganizowanej przez portal gazeta.pl aż 39% uczestników odpowiedziało, że bardzo często kupuje wina w dyskontach, a dodatkowe 34% przyznało, że kupuje wino w dyskontach jeśli te oferują dobre wino za małą cenę.
Pierwsze podsumowania Lidla dotyczące sprzedaży win francuskich wskazują, że wina w każdej grupie cenowej odnalazły swoich zwolenników, zarówno w grupie do 20 zł, do 30 zł, a także powyżej 50 zł. Najpopularniejsze w danych grupach są: Bordeaux Chateau Naujan Lapereyre z 2009 roku w cenie 19,99 złotych, Cremant d’Alsace Brut, wytwarzane tą samą techniką, która jest stosowana w Szampanii, w cenie 29,99 złotych, a także wino ze znanej apelacji Medoc Saint Saturnin z 2005 roku w cenie 54,99 złotych.
Wszystko to jest odzwierciedleniem trendu rynkowego i rosnącej kultury picia wina w Polsce – mówi Anna Biskup,z działu PR Lidl Polska.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Lidl Polska, wina włoskie i hiszpańskie cieszą się dużą popularnością wśród Polaków i są przez nas uznawane za jedne z najlepszych, tuż po winach francuskich.
W skład oferty win włoskich i hiszpańskich, która już niebawem pojawi się w sklepach sieci Lidl, wchodzi 16 rodzajów win. W znakomitej większości będą to wytrawne wina czerwone, odpowiednie do pasztetów, długo dojrzewającej szynki oraz serów. W ofercie będzie również Asti Spumante DOCG - wino musujące, słodkie, czy też wino białe, wytrawne Gavi DOCG z pochodzące z Piemontu. Wszystkie wina wchodzące do sprzedaży posiadają oznaczenie pochodzenia, co jest świadectwem ich oryginalności, a także jakości.
Sieć szczególnie promuje trzy produkty. Pierwszy to Amaronedella Valpolicella Classico 2008, które w sklepach sieci Lidl będzie dostępne w cenie 55,55 zł. Ciemna barwa oraz złożone i wyraziste aromaty wynikają z procesu produkcji, który rozpoczyna się od podsuszania dojrzałych winogron przed fermentacją, skutkiem czego tracą one połowę masy. W efekcie tego zabiegu wino osiąga wyjątkowe stężenie alkoholu. Zgodnie z wymogami prawnymi Amarone przed sprzedażą dojrzewa minimalnie 2 lata.
Drugim winem wartym spróbowania jest jedno z najbardziej poważanych win pochodzących z Toskanii - Vino Nobile di Montepulciano 2009. Tradycyjna produkcja bazuje na fermentacji lokalnej odmiany winorośli i Sangiovese Grosso z domieszką, do 30%, odmian Canaioloi Mammolo. To wino świetnie komponuje się z dziczyzną, jagnięciną oraz wołowiną. W sklepach sieci Lidl wino to dostępne będzie w cenie 22,22 zł.
Kolejną propozycją jest wino Rioja Saxa LoquunturUno 2010. Wywodząca się z łaciny nazwa Saxa Loquuntur (tł. mówiące kamienie) nawiązuje do kamienistych winnic „La Pedriza de Tudelilla” i „El Monte”, na których rosną winogrona wykorzystywane do produkcji Saxa Loquuntur. Wina Saxa-Loquuntur produkowane są w bardzo ograniczonych ilościach, a każda butelka ma swój numer. Do produkcji wykorzystywane są jedynie winogrona pochodzące z winiarni, których właścicielem jest winiarz i enolog - Carmelo Ortega, bądź też z takich, których on dogląda i kontroluje. Wino, dostępne w Lidlu w cenie 22,22 zł, polecane jest do przekąsek mięsnychi aromatycznego sera. Będzie smakować także z pieczoną cielęciną lub kaczką.
ra