Zimowe wyprzedaże - porady

Opublikowano: 2015-01-28 17:36:25, w kategorii: Porady

Sezon na zimowe wyprzedaże w pełni. Centra handlowe wypełniły się kolorowymi napisami, obfitującymi w procenty, upusty, promocje i rabaty. Słówka "sale" już nie trzeba nikomu tłumaczyć. Można na nich zaoszczędzić dużo pieniędzy. Trzeba jednak się liczyć również z pewnymi zagrożeniami.

Fot. Pixabay/CC0

Fot. Pixabay/CC0

 

Na zimowe promocje wyczekujemy już od świat Bożego Narodzenia. To, co nie sprzedało się w przedświątecznej gorączce po regularnej cenie, teraz zostanie objęte korzystnym rabatem. Styczeń dla wielu konsumentów jest miesiącem zaciskania pasa po świąteczno-noworocznych wydatkach. Przekłada się to na znacznie mniejszy ruch w handlu. To dobra pora na promocje, które wzmagają nieco ożywienie w sklepach. Korzyść jest obopólna, kupujący mogą nabyć wypatrzone perełki po znacznie niższej cenie, a sprzedawcy pozbywają się z magazynów zimowych kolekcji, robiąc miejsce na nowe produkty, zresztą niektóe sieci już wprowadzają kolekcje wiosenne.

Wszystko jest w porządku, dopóki uczciwość sprzedawców każe im rzetelnie informować klientów o tym, jaką korzyść odnoszą przy danym zakupie. Cena produktu na metce jest obowiązująca i konsument ma prawo dokładnie tyle zapłacić za towar. Gdy przy kasie okazuje się że cena nie jest taka, jakiej się spodziewaliśmy, mamy prawo żądać jej obniżenia do sumy widniejącej na produkcie.

Nie jest prawdą, że towar przeceniony nie podlega reklamacji. Każdy zakup jest umową między sprzedającym a konsumentem i mamy prawo przez dwa lata dochodzić swoich praw w przypadku wadliwego produktu. Czym innym są zwroty towaru, który przestał nam się podobać lub nie spełnia naszych oczekiwań. Tutaj przyjęcie produktu zależy od dobrej woli sprzedawcy, a zasada ta jest często zapisana w wewnętrznym regulaminie sklepu. Coraz częściej informacje o możliwości zwrotu wywieszane są w widocznym miejscu przy kasach, tak aby klient nie miał wątpliwości. Możliwość zwrócenia towaru staje się dobrym obyczajem dużych, renomowanych sieci, których standardem i celem jest budowanie trwałych relacji z klientem.

Coraz częstszym miejsce w celu poszukiwania wyprzedaży stał się również internet. "Cyber monday" bardzo skutecznie skłania do zakupów w sklepach internetowych. W sieci pojawiły się również specjalne serwisy do wyszukiwania promocji, jak na przykład AllSales.pl. To wszystko sprawia, że świat wyprzedaży jest coraz większy i z roku na rok będzie kusił coraz więcej użytkowników.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij