Piwo ze Wschodu w Tesco
Coraz większą popularnością cieszą się tzw. „piwa świata” i nie chodzi tu jedynie o popularne wyroby z Czech czy Słowacji. Sieć Tesco wprowadza do oferty produkty z Białorusi, Litwy, Mołdawii, Rosji i Ukrainy.
Na półkach sklepów Tesco właśnie pojawiły się piwa zza wschodniej granicy – Białorusi, Litwy, Mołdawii, Rosji i Ukrainy. Sieć szacuje, że ten segment może odnotować w najbliższym czasie kilkuprocentowe wzrosty sprzedaży.
Moda na piwne specjalności została zapoczątkowana przez lokalne polskie browary oferujące często niespotykane smaki i aromaty. Ale i wyroby zza granicy z roku na rok stają się coraz popularniejsze. Nowością tego sezonu będą wprowadzone przez Tesco piwa ze Wschodu – Krynica, Aleksandria, Stara Pivnice z Białorusi, Volfas Engelman, Butautu, Magaryciu i Boiko z Litwy, Kiszyniów z Mołdawii, Chamowniki, Trzy Sosny, Zateckij Gus z Rosji oraz Lwiwskie z Ukrainy. Niektóre z nich bywają w Polsce częściej lub rzadziej dostępne.
- Wybierając markę i gatunek piwa, klienci Tesco coraz chętniej eksperymentują. To właśnie piwne specjalności notują największe wzrosty sprzedaży - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska. - Wśród klientów Tesco bardzo widoczny jest trend poszukiwania nowych smaków. Dlatego poszerzyliśmy nasz asortyment o piwa zza wschodniej granicy.
O popularności nowości piwowarskich na polskim rynku najlepiej świadczą dane. Spośród 400 marek i gatunków piw dostępnych w sklepach Tesco, 50 to piwa smakowe, a 70 to tzw. specjalności piwne. Specjalności to oryginalne produkty, które powstają m.in. dzięki tradycyjnym metodom fermentacji czy zastosowaniu specjalnych gatunków chmielu. Piwa smakowe z kolei swój charakter zawdzięczają „niepiwnym” dodatkom, takim jak soki owocowe czy przyprawy.
Rosnącą popularnością cieszą się również tzw. radlery czyli połączenie piwa z lemoniadą i słabsze piwa o niższej zawartości alkoholu. Piwa ze Wschodu, które w większości zawierają ok. 4,5% - 5% alkoholu.