Punkt Obsługi Mieszkańców w CH Plaza Rzeszów już otwarty
7 kwietnia 2014 r. w rzeszowskiej Plazie oficjalnie uruchomiony został Punkt Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa. Rzeszowianie będą mogli załatwić sprawy urzędowe 6 dni w tygodniu od poniedziałku do soboty w godzinach 10-18. POM znajduje się na 1 piętrze Centrum i jest dużym ułatwieniem dla klientów Plaza Rzeszów.
Punkt Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa to miejsce, dzięki któremu mieszkańcy Rzeszowa będą mogli w łatwy sposób m.in. wyrobić lub wymienić dowód osobisty oraz zameldować się.
Punkty Rzeszowskiego Magistratu działające w centrum handlowym to jedyne takie przedsięwzięcie w Polsce. – Rzeszów jest pierwszy miastem, które uruchomiło Punkty Obsługi Mieszkańców w Centrach Handlowych. Można powiedzieć, że przetarliśmy szlaki, a teraz inne miasta w Polsce biorą z nas przykład – tłumaczył podczas otwarcia Punktu w CH Plaza Rzeszów Marcin Stopa, sekretarz miasta.
– Pomysł Punktu Obsługi Mieszkańców w Centrach Handlowych pojawił się już wiele lat temu. Chodziło o to, aby szukać możliwości coraz lepszej obsługi naszych klientów. Miały to być miejsce bez kolejek, czynne w dogodnych godzinach. I takie zadania spełniają właśnie nasze Punkty w galeriach. Łatwo do nich dojechać i zaparkować. Są też przystosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych i czynne 6 dni w tygodniu od 10 do 18 łącznie z sobotami – dodaje Marcin Stopa.
W Punkcie Obsługi Mieszkańców Rzeszowskiego Magistratu można wyrobić lub wymienić dowód osobisty, prawo jazdy i dowód rejestracyjny. Ponadto można zameldować się, na pobyt stały lub czasowy oraz wymeldować. Mieszkańcy Rzeszowa w POM mogą także uzyskać numer PESEL oraz zarejestrować auto i zgłosić jego sprzedaż. Punkt Obsługi Mieszkańców w CH Plaza Rzeszów będzie również biurem podawczym Urzędu Miasta.