Gotówka z IKO w bankomatach Euronet
Do sieci akceptującej tę formę wypłat zostało dołączonych 3200 bankomatów należących do sieci Euronet. Usługa jest dostępna zarówno dla posiadaczy aplikacji połączonej z rachunkiem w PKO Banku Polskim i Inteligo, jak i dla użytkowników portmonetki IKO.
Fot. Inteligo
Dotychczas dostępna dla klientów IKO sieć 3000 bankomatów PKO Banku Polskiego powiększyła się o kolejnych 3200 bankomatów należących do sieci Euronet. Aby dokonać wypłaty gotówki telefonem z IKO, na ekranie bankomatu Euronet obsługującego wypłaty gotówki z IKO należy wybrać opcję „Wypłata bez karty”, a następnie nacisnąć przycisk oznaczony logotypem IKO. Po podaniu 6-cyfrowego kodu z aplikacji IKO i zatwierdzeniu transakcji, klient otrzymuje gotówkę – bez użycia karty. Całość trwa nie dłużej niż kilkanaście sekund.
Łącznie użytkownicy IKO – zarówno ci korzystający z aplikacji połączonej z rachunkiem w PKO lub Inteligo, jak i użytkownicy portmonetki IKO, mogą wypłacać gotówkę telefonem komórkowym w ponad 6 tysiącach bankomatów w całej Polsce.
- Dzięki współpracy z Euronet podwoiliśmy liczbę bankomatów, w których można wypłacić gotówkę telefonem z IKO. Jesteśmy dumni z tego, że to właśnie IKO jest pionierem w zakresie rozbudowy infrastruktury do płatności mobilnych w Polsce – mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.
Urządzenia sieci Euronet są np. przy restauracjach, stacje BP, Statoil, sklepy i hipermarkety – Auchan, Tesco, Ikea, E.Leclerc, Makro Cash&Carry, Selgros Cash&Carry, Simply Market, Real, M1, Biedronka, Stokrotka, Castorama, Leroy Merlin, OBI i innych.
- Od dawna przyglądamy się trendom, które zmieniają oblicze płatności na świecie. Wśród nich są także płatności mobilne, które w różnych wariantach zdobywają coraz większą popularność, w tym również w Polsce. Chcemy funkcjonować jako najbardziej innowacyjny operator bankomatów, regularnie wprowadzający do swojej sieci nowe usługi. Teraz przyszła pora na udostępnienie naszym klientom aplikacji IKO PKO Banku Polskiego - mówi Paweł Trocki, dyrektor Sprzedaży Produktów Innowacyjnych w Euronet Polska.
Płatności mobilne IKO zostały uruchomione przez PKO Bank Polski w marcu 2013 roku i od tego czasu aplikację aktywowało już ponad 110 tysięcy osób – zarówno klientów PKO, jak i osób niezwiązanych z bankiem. Telefonem z IKO można obecnie płacić w 68 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce, między innymi w takich sieciach jak Auchan, Dino, Intermarche, Piotr i Paweł, Real, Simply Market, Shell, Rossmann, Empik, Sushi 77, Dominium, McDonalds, North Fish, Sodexo, Telepizza, Coffee Heaven, Costa Coffee, Green Coffee, Empik cafe, Helios, Multikino, Aldo, Carry, Esprit, GAP, Gatta, Pierre Cardin, Promod, River Island, Smyk, Tatuum, Triumph, Venezia, Decathlon, HiMountain, Avans, Media Expert, MIX Electronics, Sferis, Douglas, Inglot, L’Occitane, Sephora, 1-minute, Inmedio, Relay.
IKO umożliwia także dokonywanie płatności za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.
Lista bankomatów Euronet obsługujących IKO jest dostępna na stronie: www.pkobp.pl/poi, a także z poziomu samej aplikacji, w której można wyszukać bankomat, korzystając z funkcji geolokalizacji.