Poczta Polska ułatwia e-handel: szybsza dostawa i obsługa on-line
Wydłużone godziny graniczne nadawania paczek, obsługa bezgotówkowa i stanowiska do obsługi sklepów internetowych. Już dzisiaj blisko 200 placówek pocztowych działa według tego modelu. Poczta Polska stawia na e-commerce i dostosowuje swoje placówki do potrzeb przedsiębiorców związanych z e-handlem.
Fot. Poczta Polska
W wybranych placówkach Poczta przesunęła godziny graniczne nadawania paczek nawet do godziny 18.00. Oznacza, to że towar nadany do tej godziny jako paczka priorytetowa powinien dotrzeć do odbiorcy już następnego dnia. Wizyta w placówce służy tylko pozostawieniu paczek na dedykowanym stanowisku lub w specjalnie wydzielonych pomieszczeniach do obsługi klientów masowych. Wystarczy skorzystać z aplikacji Elektroniczny Nadawca, czyli z odprawy on-line. Sklepy internetowe nadadzą też paczki, rozliczając się bezgotówkowo w ramach podpisanej umowy.
– Decyzja o włączeniu do projektu ponad 200 placówek to odpowiedź na bardzo duże zainteresowanie sklepów internetowych ofertą logistyczną Poczty Polskiej, które oprócz wysokiej terminowości usług paczkowych, oferuje dodatkowe korzyści wspierające biznes – mówi Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający w Poczcie Polskiej.
Specjalizacja placówki pocztowej pod kątem przedsiębiorców sprzedających w internecie to także pomoc ze strony dedykowanego opiekuna klienta. To również niższe ceny, bo uzależnione od liczby nadanych paczek w miesiącu.
Na stronie internetowej http://placowki.poczta-polska.pl/ po wyborze placówki pojawi się informacja: „Placówka przyjazna e-commerce”. Taką samą informację handlowcy Poczty Polskiej przekażą zarówno obecnym, jak i nowym klientom, których Poczta chce zachęcić do podpisania umowy.
Poczta może rozszerzyć listę placówek pocztowych przyjaznych e – commerce o kolejne miejsca, w których nadawany jest duży wolumen przesyłek paczkowych. – Pod uwagę bierzemy punkty, które mają dogodne warunki do obsługi klienta umownego – np. specjalne okienko albo rampę rozładunkową – mówi Agnieszka Piaskowska.
Paczkakorzysci.pl dla firm e-commerce
Poczta Polska, wzorem firm telekomunikacyjnych, wprowadziła właśnie dla klientów ofertę przedpłaconych pakietów paczkowych. Pakiet PACZKA to produkt skierowany do przedsiębiorców z branży e-commerce. Zawiera trzy programy wysyłkowe: PACZKA 15, PACZKA 50 i PACZKA 200. Ich nazwy nawiązują do liczby nadań przesyłek, jakie mieszczą się w ich cenie. Dla firm, które wolą nadawać kurierem, Poczta ma ofertę PAKIET POCZTEX 20.To pierwsze tak dopasowane rozwiązanie dla e-biznesu. Ceny? Jedne z najniższych na rynku. Pakiety paczkowe można zamówić na stronie www.paczkakorzysci.pl
Rośnie sprzedaż paczek
W roku 2012 roku Polacy kupili przez internet towary i usługi o wartości około 22 mld zł. W najbliższych latach polski rynek e-commerce powinien być jednym z najszybciej rosnących w Europie, a tak szybko rozwijający się handel elektroniczny powoduje wzrost popytu na usługi logistyczne. Dlatego dla Poczty Polskiej rozwój usług paczkowo – kurierskich to jeden z głównych elementów jej strategii. Propozycją obniżającą koszty prowadzenia biznesu w sieci jest np. przesyłka biznesowa. To oferta dedykowana firmom wysyłającym minimum 50 przesyłek miesięcznie na podstawie pisemnej umowy. Główne korzyści to odrębny cennik, możliwość ustalenia opłaty ryczałtowej i tym samym uproszczenie procesu nadawczego – ujednolicona cena za każdą z przesyłek bez konieczności mierzenia i dzielenia nadawanych przesyłek na gabaryty. To także „szycie na miarę klienta” – czyli ustalanie indywidualnych zasad współpracy dostosowanych do potrzeb i preferencji klienta. Nowe podejście do produktów paczkowych Poczty Polskiej to preawizacja sms-owa lub mailowa oraz na bieżąco aktualizowana w sieci informacja o przesyłkach.
Klienci korzystają już z internetowej aplikacji mobilnej http://mobilna.poczta-polska.pl, dzięki której można sprawdzić status przesyłki przez telefon komórkowy na takich samych zasadach jak na stronie www.poczta-polska.pl