Usługi kurierskie w sklepach sieci abc
Klienci będą mogli odbierać i wysyłać paczki w dogodnej porze i miejscu.
Sieć sklepów abc jest największą siecią sklepów spożywczych w Polsce (ok. 8600 placówek na terenie całego kraju), działających głównie w mniejszych miejscowościach. To marka Grupa Eurocash.
Nadawanie i odbieranie przesyłek w sklepach abc to wygodne dla konsumentów rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić ich czas i zapewni wygodę korzystania z usług kurierskich podczas robienia codziennych zakupów. Zamawiając paczkę do abc konsument zyskuje możliwość jej odbioru w bardzo elastycznych godzinach. Większośc sklepów abc czynna jest do późnych godzin wieczornych. Zgodnie z zakładanymi planami rozwoju, usługa będzie umożliwiała obsługę paczek przez największe firmy kurierskie w Polsce.
– Pierwsze sklepy abc będą mogły uruchomić usługę jeszcze w listopadzie. Mamy nadzieję, że już niedługo właściciele sklepów i ich klienci odczują pierwsze korzyści z jej wdrożenia. Okres przedświąteczny to najważniejszy czas dla branży e-commerce, w którym sprzedaż online jest najwyższa w całym roku – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.
Obsługa procesów wydawania i przyjmowania przesyłek od strony technicznej będzie możliwa dzięki Polskim ePłatnościom (firmie z Rzeszowa), czyli lidera w segmencie dostawców wielofunkcyjnych terminali płatniczych.
Działania wdrożeniowe i wsparcie operacyjne w sklepach koordynuje Pointpack, integrator technologiczny usług kurierskich. Odpowiedzialny jest również za nawiązywanie i rozwijanie współpracy z firmami kurierskimi.
Właściciele sklepów abc zainteresowani wdrożeniem usługi kurierskiej „Moja Paczka” mogą to zrobić wypełniając formularz zgłoszeniowy. Wystarczy jeden podpis, a terminal płatniczy Polskich ePłatności obsłuży przyjmowanie i odbieranie paczek.
Usługa kurierska będzie dostępna w punktach, które zgłoszą chęć jej wdrożenia. Z każdym miesiącem takich sklepów w Polsce będzie coraz więcej. Operatorem usługi będzie firma DHL Parcel.
W tej chwili w Polsce coraz więcej punktów handlowych oferuje usługi kurierskie: sieci franczyzowe, punkty prasowe czy stacje benzynowe. To zasługa przede wszystkim dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Dla sklepów małoformatowych to szansa na zwiększenie liczby klientów, uzyskanie dodatkowej marży, czy w praktyce po prostu większą sprzedaż. Co ciekawe, badania pokazują, że współczynnik współkupowania wynosi przy tego typu usłudze ok. 30%. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy.