Fachowa pomoc przy ślubie

Opublikowano: 2013-01-11 19:59:48, w kategorii: Porady

Jeszcze do niedawna trud weselnych przygotowań i formalności spoczywał na barkach nowożeńców oraz ich rodziców. Pochłaniało to ogrom czasu i nerwów. Niejednemu odechciewało się wesela. Teraz młodzi mają wybór: liczyć na siebie i bliskich lub całość spraw albo tylko część przekazać fachowcom. Jest coraz więcej firm specjalizujących się w organizacji przyjęć.

Fot. Halina Kossak

Fot. Halina Kossak

Firmy cateringowe, konsultanci ślubni czy też koordynatorzy, podejmują się zarówno organizacji przyjęć weselnych, jaki i ceremonii . Posiadają doświadczenie, którego nie mają ich klienci. Działają w imieniu pary młodej tak, aby spełnić jej wszystkie marzenia i oczekiwania. Znając przewidziany przez klienta budżet, starają się znaleźć rozwiązania na miarę jego możliwości. Ich zadaniem jak negocjować rabaty, znajdywać rozwiązania zamienne. Po wstępnej selekcji, firma czy konsultant przedstawia poszczególne oferty, zawsze pozostawiając ostatnie słowo parze.

Przykładowy zakres działań:
- opracowanie harmonogramu formalności przedślubnych,
- pomoc w wyborze lokalu,
- znalezienie firmy dekorującej salę lub kościół,
- pomoc w wyborze zespołu, oprawy muzycznej w kościele,
- szukanie odpowiedniego fotografa i kamerzysty,
- czasem nawet pomoc w znalezieniu strojów, fryzjera i makijażystki

- zajęcie się zaproszeniami, zbieraniem potwierdzeń przybycia,
- zapewnianie atrakcji typu:, obsypywanie pary kwiatami, wypuszczanie gołębi, pokazy sztucznych ogni,
- wynajem autokaru i miejsc noclegowych dla gości

- opieka nad dziećmi w trakcie wesela,
- rozliczenie z podwykonawcami.

- wyszukanie korzystnej oferty na podróż poślubną

Na ogół nie ma konieczności przekazywania wszystkich zadań konsultantowi ślubnemu. Od pary zależy, czym zajmie się pomocnik, a czym oni sami. Można firmie powierzyć całościową organizację lub zlecić tylko wybrane elementy, z którymi byłoby dużo kłopotu.

Jak wybrać dobrego konsultanta?

Taki wyraża gotowość spotykania się z parą, kiedy tylko jest potrzeba, słucha uważnie wszystkich oczekiwań, niczego nie narzuca, ale wiele ma do zaproponowania, jest elastyczny, ma dobry gust i jest taktowny. Celem pomocnika nie jest odbieranie narzeczonym radości z przygotowań, a jedynie poprowadzenie ich przez obszar przygotowań, który dla większości par okazuje się terenem nieznanym i pełnym pułapek. Człowiek z branży wie o nich. Ma też znajomości i przywileje u niektórych dostawców, więc czasem łatwiej mu negocjować (para to klient jednorazowy, koordynator - stały).

Zatrudnienie konsultanta pozwala młodym zaoszczędzić wiele czasu i stresu, także uniknąć konfliktów, jakie pojawiają się, gdy rodzice z dziećmi lub między sobą sprzeczają się o pewne sprawy. Inna to już rzecz, że rodzice mogą też  poczuć się urażeni, że ktoś obcy, a nie oni dopilnuje wszystkiego. Każdy przypadek jest inny i należy rozważyć za i przeciw nim podpiszemy umowę. Należy też ocenić koszt takiej usługi.

Jak koordynatorzy rozliczają się z klientami? Na róże sposoby, np. procentowo w zależności od wielkości całego budżetu, są stawki za godzinę, za dzień, także stałe kwoty. W większości podlegają one negocjacji, a umowa zabezpiecza obie strony.

 

Kiedy taka pomoc nieodzowna?

Gdy para przebywa za granicą, a planuje ślub w kraju.

Także odwrotnie, gdy para chce pobrać się gdzieś daleko.

Gdy młodzi i ich rodzice są zapracowani.

Gdy chce się mieć oryginalne wesele.

Jeśli to ma być bardzo wielkie przyjęcie.

Kiedy brak pomysłu, zdecydowania albo wiary w swój talent organizatorski .

hk

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij